کد خبر : 21919
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۱

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه تمدید شد

پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه تمدید شد
ارزیابی قند خون و فشار خون بیش از یک میلیون گیلانی در پویش ملی سلامت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران گیل:

دکتر سیدمحمود رضوانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و فشار خون بالا تا پایان دی ماه سال جاری تمدید شده است،گفت: بیش از یک میلیون گیلانی تا پایان روز 15 دی در پویش ملی سلامت از لحاظ قند خون و فشار خون ارزیابی شده‌اند که این تعداد شامل 57 درصد جمعیت هدف گذاری استان است.
وی ادامه داد:از این تعداد تاکنون، ۱۷ هزار و ۳۸۴ بیمار جدید مبتلا به دیابت و ۲۵ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید مبتلا به فشار خون بالا شناسایی شده اند که البته طی این پویش، ۹ هزار و ۴۴۱ بیمار مشکوک به بیماری دیابت و ۱۲ هزار و ۶۴۶ بیمار مشکوک به فشار خون بالا نیز شناسایی شده اند که در صورت تائید پزشک، تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به اینکخ ارزیابی فشار خون بالا و قندخون در تمامی مراکز بهداشتی و خانه‌های بهداشت طی این پویش رایگان است، با دعوت از مردم برای شرکت در این پویش،تصریح نمود: پویش ملی سلامت تا پایان دی ماه سال جاری تمدید شده و همه افراد بالای ۱۸ سال در گیلان می‌توانند با مراجعه به مراکز جامع خدمات شهری ،روستایی ،خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشت سراسر استان به طور رایگان از لحاظ فشار خون و قندخون مورد غربالگری قرار گیرند.
وی افزود: پس از پایان پویش، بیماران جدید شناسایی شده تحت مراقبت قرار خواهند گرفت تا از عوارض و آسیب‌هایی که ممکن است به دلیل ابتلا به دیابت و فشار خون بالا متحمل شوند، پیشگیری و یا کنترل شود.
دکتر رضوانی در خاتمه یادآور شد: اگر افراد از ابتلا به بیماری‌های خاموش دیابت و فشار خون پیش از وقوع آسیب و عوارض مطلع شوند،مطمئنا می‌توانیم از عوارض احتمالی این بیماری‌ها تا حدود زیادی پیشگیری کنیم که در نتیجه، زندگی سالم‌تر و باکیفیت تری برای این افراد رقم خواهد خورد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.